onsdag, september 22, 2010

Så kom hösten, så kom ett inlägg!

Massa veckor utan text här, utan bilder, utan allt men inte utan att göromål gjorts, sysslor sysslats och tiden tickat. Från den senaste veckan då: Två filmer, två album, två böcker:


Eagle vs. Shark.



Limits of control.


Royksopp – Senior

Bra nytt.

Fläskkvartetten – Jag ger vad som helst för lite solsken

Bra gammalt.


Powerbook

Om den där kärleken, här ur mörkaste mörker:

Min fars slott är byggt i sten. Stenen är tjock som mörkret. Mörkret är på insidan det som stenen är på utsidan av detta slott: ogenomtränglig, obestiglig, ett stenmörker tungt som tanken.

Den mörka stenen tynger oss. Våra tankar trycker oss till marken. Vi rullar mörkret framför oss genom de iskalla korridorerna, och i rummen ackumuleras mörkret, sätter sig i våra stolar, väntar. Vi väntar.

Som ändå leder till den. Kärleken. Löjlig, vacker och löjligt vacker:

Jag var den plats där du kastade ankar. Jag var det djupa vatten där du fick vara tyngdlös. Jag var den yta där du såg din egen spegelbild. Du öste upp mig i dina händer.


Doktor Glas

No more comments, förrän bokklubbsmötet!

Inga kommentarer: