onsdag, februari 21, 2007

Onsdag... Empire och vår!

Vaknar, ger mig ut på gatorna utan att veta vart jag är på väg, som vanligt. Empire State Building måste göras, åker upp där. 88:e våningen, eller något sånt, ut, och shit! Det som möter mig där är bara något av det mäktigaste som kan tänkas. Min stad, så vacker, så häftig! Vårsolen som värmer, står där hur länge som helst och bara njuter.
Väl nere i myllret igen är vårkänslan uppenbar, underbart! Går hem och slänger av mig mössa och vantar, förbereder för en långpromenad. Riktning downtown och east. Går i några timmar. Områden för område, skiftar i stil obemärkt, trafikkaos, slum, parker. Alla njuter av solen, bara överkroppar, spontana leenden, fågelkvitter.

Tillbaks på hostelet. Börjar kunna det där med Hey!-how-are-you-doing nu. Så ett spontant ihopplockat gäng gör sig redo för en öl i kvällningen. Molly Wee på hörnan mittemot får jag besöka när min riktiga Molly är med och besöker staden. Drog vidare till Bernie på BB King. Tipsades att fortsätta till lokal pub en bit bort. På väg uptown utreds invånarnas svart kryss i pannan samt big apple-teorin. En turk, en tysk, en brasse och jag, på Scruffy Duffy. Tänka sig, att en Luri från San Paolo kunde ha så mycket gemensamt med en liten Lisa i sitt esse vilket bidrog till en väldigt trevlig kväll.










Inga kommentarer: