tisdag, februari 20, 2007

Tisdag... Happy Marti Grass!

Borta... Ok, get on with your life! Hänger med den australiensiska damen som aldrig sett snö till Times Square och letar efter world web cam. Efter överväldigande vänlighet av poliser, gatusopare och säkert 10-15 andra vänliga själar och en hel del farande runt gatorna där finns vi iallafall vinkandes kl 10.55 PM 20 februari 2007 http://www.earthcam.com/usa/newyork/timessquare (cam 4 tror jag..) . Tack och hej till lady Oz och ses aldrig mer, hälsa aboriginerna, cool dam.

Går vidare själv, uptown. Ser plötsligt en ljus öppning mellan fasaderna längre fram, central park! Ekorrar. Drömmen natten innan om farmor och jordekorren. Livet är verkligen en slump av sammanträffanden.

Metropolitan museum var helt klart värt ett besök, en hel del som fångade mig. Tack till både Waseems dansande polare och painter-John för att ni tvingade dit mig.

Eftermiddagsdrinkar med Satinder på Emmeretts irländska pub. Pratade Strindberg och Bergman, samtidigt som New York-borna väller fram på gatorna utanför. Gående och körandes, tutandes, på väg hem, på väg bort, på väg vart som helst. Kvällen fortsatte, till galen Marti Grass-fest på New Orleans-pub, glitter och countryband. Avslutade på samma ställe som allt började i fredags, dit Freddie tagit mig, som råkade vara denna Satinders stammisställe, baren på 41st. Fem medelålders män, jag och en Florida-fjortis som bartender. Hem i regn, och vad jag älskade till och med det, de blöta gatorna, staden i regn hade jag inte upplevt innan. Ja precis, hem. 8th avenue som ledde mig till mitt hem något kvarter bort på 30th street.



Inga kommentarer: