torsdag, augusti 23, 2007

Slut och sånt

Saker och ting tar slut ibland. Det har hänt förr. Jag funderar på hur, och upptäcker samma mönster som håller på att upprepa sig, kanske. Jag tänker på den gången det hände, och ser det hända igen, och igen, här och där.

Någonting blir lite svårt, lite komplicerat och fungerar inte så friktionsfritt som det en gång gjort. Allt handlar om vattnet som tenderar att välja den enklaste vägen fram. Fel eller rätt eller bra eller inte. För svag för att stå emot, och på tog för svag för kämpa emot dit strömmen drar. Usch och blä.
Bara vilja vara i ett lugn av vänliga vindar som vill väl, undransklumpar BORT.
Göra som jag vill, ha mina besvärliga tankar.
Själv. Ensam med min egen skugga.
Fråga inte mig, och framförallt - lita inte på mig.
Jag gör inte allt rätt alltid. Inte ens när det gäller mig själv. Sorgligt men sant. Önskar att jag kunde vara bra för alla. Får nöja mig med att vara det där jag kan, då jag kan, och hoppas att det räcker. Jag lämnar inga garantier. JAG vet inte.

Det skulle vara schysst att bli bjuden på en middag. Utan oklarheter, utan svårigheter. Bara en trevlig middag på tu man hand. Gärna i en ödslig industrihamn i köpenhamn. Det skulle jag verkligen vilja just nu.

Inga kommentarer: