tisdag, juli 15, 2008

I like mondays

Jag mötte inte en enda själ på hela vägen hem från gustav förbi davidshall genom pildammsparken till lorensborg. Öde malmö en måndag natt. Nu hemma, sunka naken i lägenheten. Trevligt också med besök i dagarna. Allt har sin tid, all tid blir bra tid.

Hade sett Searching for the wrong eyed jesus ikväll. Bra att jag inte såg den på debaser förra veckan. Bra att istället dagen efter-hänga med roskildegänget då, den måndagen. Måndagar har varit bra dagar nu ett tag. Bra att vi såg filmen på dvd idag istället. Människoöden, misslyckade liv, verklighet, musik. Grymt snygg film, längesen jag såg nåt så bra!

Innan dess stan-hangaround med tant H och choclaudio. Pånyttfödda tankar om kreativiteten. Projekten. Filma, fota, skriva, musika. Sånt. Blir perfekt för detta året. Mitt blanka år, min helt vita sida som kan fyllas med precis vad som helst, när som helst, hur som helst.

Dagens presentaffär: Apoteket! Köp en packe våtservetter åt din älskade, eller varför inte en förpackning compeed för gnagsår åt en kär vän.

Så rinner tid iväg. Porlande flod! Bubblande lava från vulkan! Så känns det för snart kommer finasten hem, snart snart.

1 kommentar:

Unknown sa...

Letar man efter inspiration, så kan man vara nästan helt säker på att man inte finner något. (Speciellt inte i Malmö, där hösta punkten, är ett före-detta-sopp-berg) Kanske inom burkar och tuber som någon komiker sade. Whoknows.. what