lördag, maj 30, 2009

Morgonstund utan guld

Nähänä jahaja. Då sitter man här, lördag morgon 06.51 och jag var på väg till jobbet men har blivit dubbelbokad på något sätt. Så jag får bli hemma verkar det som. Hemtjänsten i västra innerstaden ska spara miljoner innan året är slut och cheferna blir vansinniga om någon grupp tar in för många vikarier. 20 vikarietimmar per vecka ska bort. De får redovisas hur som helst, men de ska bort. Och stackars stackars chefen är inte sig själv, håller på att få magsår och ligger efter med allt, så självklart är det personalen på golvet som får ansvara för att allt ska gå ihop. Så att chefen ännu högre upp blir nöjd och glad och go som kexchoklad. Fy fan. Hatar chefer. Jag generaliserar igen, det gör jag, helt enkelt.
Nä, men hallå, det här är faktiskt inte rätt! Jag var bokad och jag vill faktiskt jobba nu. Det är mina pengar, de ska inte sparas av kommunen och sen läggas på någon töntchefs fallskärm eller något annat äckligt. Nu ska jag maila chefen, ARGT ska jag maila henne! Om jag inte får som jag vill ska jag sätta min syster i en tidsmaskin, skicka henne 15 år bakåt i tiden, reta upp henne lite för att få fram den där minen som bara hon kunde göra, ett ansiktsuttryck som fick mig att backa tre steg och ge efter för alla hennes krav, för den arga minen ville man inte ha på sin näthinna längre än nödvändigt. Då kommer sparkrav på mångmiljonbelopp hamna i skymundan och jag kommer få min helglön som jag har rätt till! Hoppas jag.

3 kommentarer:

Emma sa...

Lisa!!! För din skull kan jag träna upp den där minen igen och få din dumma chef att göra precis som du vill! Jag börjar NU!

Lisa Lundell sa...

Du är bäst!! (fast lite läskig...)

Emma sa...

Man får ta det goda... med det onda... Eller vad är det nu han säger?! Den där Trier...