tisdag, juni 12, 2007

Captive in thoughts

Tänker på hur val avgör och i allra högsta grad påverkar. Vilken ofantlig mängd vägar och vändningar som finns tillgängliga och är möjliga.

Som att fundera över om dagen ska innebära att njuta av solen, havet, livet här eller där, om jag ska träffa den eller dem underbara människorna som finns i min närhet. Fantastiska sköna lediga dagar!


Speciella tårar. De som faktiskt betyder något. Och inte så lite heller.
Jag är fortfarande förvirrad, alltid förvirrad. Känslor är ett eget litet universum där allt kan hända. Bra saker har hänt, men det kommer hörn som måste passeras.

Jag ska bli bättre på att se mig om, kanske till och med återvända, fast som den jag blivit, och börja om därifrån på något nytt. Inte utan känslor, men en annan sort, en ny typ. Det finns miljoner olika, det är häftigt.

En vilsen hund och en bortkommen uggla avslutar kvällen på msn. Ett sms som helst inte ska försvåra men samtidigt vara sant och ärligt blir det sista innan jag somnar. Och Nine Horses album Snow Borne Sorrow har fått vara det perfekta soundtracket till ikväll, allt som varit nuförtiden, och kommer att vara.

Jag ska minnas mina drömmar i natt.

Inga kommentarer: