fredag, juni 08, 2007

Those days larger than life


Förunderligt, hur kvällar kan bli vad den just blev. Vad detta detta är är oklart. Vad som hände? Ingen aning. Att syster min och united-trion bjöd in sig själva på spontan grillkväll. Att världen är full av bra människor.

En kväll som var och aldrig kommer att vara igen, förstås. Synd eller inte. Livet går vidare, och det väljer nog en bra väg. Är det något jag borde lita på så är det just det, just nu, för det verkar uppenbarligen så.

Men att bli sedd, hörd och förstådd. Den där känslan att bli det till en nivå där jag själv aldrig ens varit, än. Genom någon annan växa ännu mer, vara ännu mera jag.

Själv se, höra, förstå, och tänka nya tankar.
Samtidigt skeptisk, litar inte på något. Bara på det som är nu, aldrig framåt, knappt ens bakåt.

Tro och tankar som är så spännande. Tangerar på så många punkter min egen syn, levandet av livet. Ändå fortfarande denna återhållsamhet, som också visar sig befogad, tror jag. Vill se upp för tveksamheter, baktankar, som förmodligen inte ens finns. Tror inte att det är någon risk samtidigt. Så länge man tvivlar på sina teorier är det bra och rimligt.

Begeistrad, ja kanske, av allt isåfall. Människa där. Kul att vi existerar. Ännu roligare att bli bekräftad, sedd. Dela dilemman, vända och vrida, eller bara lämna och acceptera.

Tankeställare och tankeåterställare.
Vad är vad, rätt och fel. Kanske inget av det.
Drifter, nyfikenhet, öppenhet.

Man kan dra gränser och man kan också dra streck, så är det.

Inga kommentarer: