lördag, december 22, 2007

A Happy Birthday

Jag har fyllt år också. 22. Det känns bra. Att vara. Alltså. Och att fylla. Det var en finfin födelsedag, en happy birthday.

20 dec 06.30: Tårta, presenter, pussar.

20 dec 08.00: Sister Oz på mobilen - grattis till oss!

20 dec 08.30: Onda tankar om meningslösa undervisningstillfällen på rehabhuset. Men med ett leende på läpparna, som alltid these days.

20 dec 10.09: Ia och jag dricker fortfarande kaffe på SOL trots att rasten var slut för längesen. Det är viktigare att få klaga, och skratta åt oss själva.

20 dec 14.nånting: Jag lämnar fram en ogiltig tågbiljett till konduktören i slowmotion, ser osäker och söt ut och hoppas hoppas att han inte upptäcker nåt. Jag är dålig på att ljuga. Ia och Ika har sällan haft svårare att hålla tillbaka fnitterattacken.

20 dec 15.nånting: Kafferosteriet med Ia, Ika och Jörgen.

20 dec 16.nånting: Vandrar genom min stad, jullovskänsla, glad för allt fint som omger mig.

20 dec kvällen nånting: Tre-rätters på Volym. MUMMA. Lycka. Trivsel.

20 dec senare nånting: Inom på Möllan och råkar tajma Andi Almqvists premiär för nya videon, skoj.

20 dec slutet: Ingen is på pildammssjön. Inga stjärnor. Men vindstilla, fullständigt. Händer, mössor, munnar och så var födelsedagen slut. HAPPY birthday to me!

2 kommentarer:

Balloonfighter sa...

Det låter fint. Grattis i efterskott!

Lisa Lundell sa...

Tack!!
Men fortfarande lika nyfiken, vet jag vem du är..? :) Har en känsla av att jag borde veta det. Staffanstorp..? Ditt namn..? Men hmm poletten vill inte trilla ner.