lördag, februari 23, 2008

Time

Alkohol fåt tiden att flyga. Det kände jag redan igår vid torsdagseftermiddagsfyllan hos mamms och papps. Nu är jag där igen, samtidigt som jag läser mail om drömtid, tid som är slapp och slingrig som kelsjuka muränor. Om sex timmar ska jag sitta i en bastu på kallbadhuset och fundera över hur det kommer kännas att alldeles snart, för första gången i mitt liv, sänka ner min kropp i iskallt hav. Innan dess ska jag sova en stund. Men det blir bra. Har sovit mycket senaste dygnen, senaste tiden i stort, tror jag. Så en dag i trötthet, bakfylla och seghet som kanske kommer att slita lite på krafterna blir nog bara bra. Om jag bara kunde komma på fortsättningen på låten...aaah irriterande, hjäääälp!! "Time..." sjungs det och följs därefter av två ackord som låter som ambulanssirener, typ, dur och sen moll. Vilken låt är det, med vem??? Månen var fin innan ikväll, Pandora spelade Boy's Don't Cry som också stod på min tröja, och det var kul att träffa Ågren.
Gonatt.

5 kommentarer:

Palindroner sa...

Tack. Säger detsamma. Du är viktigt. Vet om det!

Lisa Lundell sa...

Hehe, du är fan märklig, och bra, men det vet du!
Nu ska jag hoppa i det blå (inte ut genom fönstret utan havet), det blir nog skönt, tror jag. Skevt skönt.

Balloonfighter sa...

åh, jag vill höra om kallbadet.

Lisa Lundell sa...

Det var grymt häftigt faktiskt! Kallt och blåsigt, det gick inte ens att cykla dit i motvinden utan vi fick leda cyklarna för att komma framåt. Inne på badhuset sen var det naket, varmt i bastun och kallt i vattnet, helt enkelt :) Kylan av vattnet som omgav kroppen sved och chockade, men på ett skönt sätt. Väl ovandför ytan igen krockar värmen inifrån med kylan utanpå. Skön känsla, riktigt skön! Och sen värmen igen i bastun. Havet utanför. Och så i plurret igen, och igen! Så ja shit, det var skoj, rekommenderas!

Lisa Lundell sa...

Och låten med "time...nånting" som jag yrade om var Mercury Rev - "Holes".

"time, all the long red lines
that take control
of all the smokelike streams
that flow into your dreams
that big blue open sea
that can't be crossed
that can't be climbed
just born between
oh the two white lines
distant gods and faded signs
of all those blinking lights
you had to pick the one tonight"