fredag, december 25, 2009

Juldagsjobb

Inte mig emot, men lite märkligt är det väl. Att västra innerstaden ska spara miljoner. Och samtidigt ha anställda som snörper med munnen (jag hatar folk som snörper med munnen!!!). Som idag, juldagen, då man som vikarie bland dessa ordinarie anställda snörpande tanter får sitta och glo i en timme på morgonen medan snörpande munnar försöker samordna sig, dvs komma överens om vilka gamlingar de inte orkar gå till just idag så att inte vikarien blir helt utan jobb för det hade ju sett konstigt ut. Åååååh de är så oeffektiva, ååååååh de är så.... ÅÅÅH. Att ha mig sittande där i 4 timmar med bästa ob-ersättning utan någonting att göra. Men allt ordnade sig, jag fick äran att förgylla frukoststunden för tre tanter och farbröder, så allt som allt jobbade jag ändå 1,5 h idag. En timme i massagestolen och sen gick jag hem, tre kvart för tidigt. Så såg min arbetsdag ut. Så såg nog inte chefen att det skulle bli när hon beviljande de ordinarie snörparna att ta in extrapersonal på juldagen.

Sånt där blir faktiskt ingen glad av, inte ens jag, som väl bara borde tacka och ta emot en soft dag med lättförtjänta pengar. Jag ska starta en egen hemtjänst en dag. Kanske ett eget samhälle när man ändå håller på liksom...

Inga kommentarer: