onsdag, december 30, 2009

Travelling light


Så overkligt snart börjar stora resan. På lördag kväll trampar mina klövar omkring på indisk mark!

Sista arbetsdagen idag bland malmös gamla, fina. Deras otroliga historier, ofta helt bisarra, men ändå äkta på något vis, deras egen upplevelse. Gamla själar i en ny värld. Inte konstigt att det krockar.

I mitt eget töcken av förväntan har jag trivts utmärkt bland både de gamla, för mig själv på långa havspromenader och bland de vanliga, vännerna, de bästa!

Så snart är det dags. Jag röjer och städar undan och förbereder plats för alla nya intryck. En del har redan börjat fyllas på. Hej-då-intrycken, uttrycken, sista blicken och orden, hej-då-kramar. Ja det är bara fem veckor, men jag är inte van vid sånt här!


Dagens låt: "Travelling light" - Tindersticks

Inga kommentarer: