torsdag, april 26, 2007

Sunlight

Nyss. Inne på kb. Känsla, tanke. Happy!!
Jag kom på mig själv med att vara bara helt tillfreds med allt, mig själv, situationen, trots att det absolut inte var nåt speciellt, liksom.. löjligt men sant, och så himla skönt.. och trots allt då egentligen ganska förvirrad och kanske olycklig, ja det är jag, det är jag alltid, vilsen själ. Men att ÄNDÅ ha den känslan, obesvärad av det mesta, utan något eller någon som kunde förstöra det jag kände!
Tajming. Månad, år, dag...eller sekunder, någons blick och tankar som tajmar eller inte tajmar någon annans.. sen är det borta. Eller varar för en liten stund, ett tag, men försvinner.

Sommaren!! Shit var ska jag börja. Denna veckan har varit magisk, som sommaren är!

Måndagsfylla, trevligt kalmarfolk, och midlake var bäst! En massa med den kvällen var bäst. Kanske framförallt Mr Martin och Mr Midlake. Börjar väl från början ändå. Trevlig dag i och utanför skolan, fikan på Emmas med kvartetten Ia, Martin, Petter och Ica. Bra hemfärd med Martin via Systemet. Superpepp och lagom stressad skyndar jag iväg med tre våfflor i handen mot Hultqvists på nobeltorget. Vin och folkis med trevligt kalmarfolk. Anländer till kb i perfekt tid. Perfekt konsert, väldigt bra verkligen. Roscoe, Young Bride, Van Occupanther. Och Daniel och Ronny, ja shit.. Och mr Midlake då, synd att du inte kan identifiera dig med skäggiga damen, och det inte fanns mer klokt att säga om musiken, livet. Men så är det väl, musiker ska helst förbli oförstörda. Kan bara inte hjälpa att jag var så packad att jag inte märkte när vi började prata, hehe..
Tisdag. Igår. Men dagarna går så fort, även om dom innehåller en hel del viktigt. Viktigt igår var att sitta på bänken utanför UB med Martin, Ica, Petter och Helena och förundras över hur man lyckades få så vansinnigt trevliga kursare!? Mv-tröjan på Simpan sen var också skoj, och pizzan där kanske världens godaste, ruccola rules!
Onsdag. Fikan med borrmaskinsmannen. Nej jag ska sluta, du ska slippa heta tshirt-man också jag lovar! Trevligt värre iallafall. Pingpong med Joss, bra pass, riktigt bra, oj ja vad kul faktiskt. Memories brought back, men bra såna, också, kanske tack vare dig Joss!! Sen Volym. Folk som kom och gick. Helt klart säkraste vårtecknet, att råka på nära och kära all over. Emil som kom, och gick. Krister som gjorde detsamma. Rick som kom, sågs och segrade, vad jag njuter av att se dig hel och frisk igen! Och resten, fast ni är mer än resten, ju såklart, David, Jossy, Syster yster och Alex, och Malin. Och sen, ja sen har jag faktiskt nästan slutit cirkeln och är tillbaks där jag började. Först Sofia på kb:s scen innan Laakso, sen min känsla där.

NEJ jag har inte knaaarkat :)

Inga kommentarer: