måndag, april 16, 2007

Våga Vägra Vakna


Måndag morgon...
Ville bara sova, gömma mig i drömmarna.
Tunga steg genom staden i morgonljuset, ruset, solen. Alla är på väg. På väg genom livet på ett eller annat sätt. Jag på väg hem. Men det känns långt idag. Jag hamnar där så lätt. I det svåra men ganska fina, tror att jag trivs där lite ändå kanske, eller mycket.
Ja, hmm. Tankar.

Äh

Ord som inte sägs, som om tanken aldrig tänkts.
Jag känner igen det här.
"Anytime" med My Morning Jacket verkar bli aktuell igen..
Is this "climbing up to the moon?" Or is it bailing out too soon?
I hope we didn't wait too long.
All that I wanted to say, words only got in the way.

But then I found another way to communicate.
Is this "climbing up to the moon?"
Or is it fadin out too soon??
I know we didn't, I know we didn't wait too long,
cause anytime's a good time to move on. Things I could say to myself, I could never say to anyone else.
But what madonna said really helped,
she said: "boy, you better learn to express yourself!"
I know we didn't, I know we didn't wait too long.
Cause anytime's a good time to move on

Jag vill bara ha nån sorts Tydlighet nu. Låt tid gå, saker hända, så att något kan falla på plats, ta uttryck, definiera sig.

Ta det lugnt, jaja.. Ska.

Inga kommentarer: