söndag, juli 01, 2007

Dream on

Drömde att Bert Karlsson ringde mig. Jag hade fått wild card till melodifestivalen. Förvånad men smickrad, hade bara sökt på skämt ju, för att jag visste att jag inte var bra nog. Det var jag, och Bert tyckte jag var speciell. Jag fixade samåkning med Bert, vi skulle hämta upp Äpplet (Mikael Appelgren, pingisspelare) och någon tjej som jag inte kommer ihåg vem nu. Jag visste inte vilken låt jag skulle välja att framföra. Som vanligt skjuter jag upp allt, tänker att det fixar sig alltid. Men jag borde iallafall välja en låt, leta upp texten på internet, skriva ut och ta med mig innan jag åker tänker jag. Det blir aldrig av, avresan närmar sig. Mot Stockholm, fortfarande ovetande om vad jag ska sjunga. Men jag har min ipod, det borde vara lugnt, jag väljer en låt därifrån. Den får inte vara för svår, jag kan trots allt inte sjunga. Tjugo minuter kvar till mitt framträdande, och jag bestämmer mig för att Foolish Games med Jewel kan bli bra. Då slår det mig att man väl måste sjunga nygjorda låtar i melodifestivalen, himla skit. Men allt löser sig nog, jag är lite sent på det bara.
Lite typiskt. Typiskt mig. Men vafan.
Haha...

1 kommentar:

Anonym sa...

hihi.. må då säga att man verkligen kan ha säömre drömmar, lite gulligt ju,
/Göran