tisdag, juli 24, 2007

My Heart Needs Some Repair

Ibland kommer det tillbaka till mig. Som att cykla hem genom parken igår, låta tårar trilla i mörkret. För förstörd för att tänka, bara vilja ta bort allt svårt. Allt som var är inte helt borta. Och ändå så borta. Alldeles för borta, overkligt. För det som var det var, det vet jag. Det var bra, fint. Dela allt. Allt som var så knäppt, så svårt, så knepigt, så osannolikt, och ändå så rätt. Hur kunde det hända, hur kunde vi känna? Så mycket! Minns meddelandena en sen kväll, ensam, längtan så enormt stark, som så ofta.
Han skrev: I really need you around
Jag anade att han lyssnade på låten, den som vi älskade.
Mitt svar: Don't you know what they say is true?
Han tänkte på samma låt: Even a fool can learn to love
Jag igen (och så var det): You like an angel from above - came and tought me about love
Han (sen somnade vi, och drömde om att allt kunde vara enkelt): Don't you know what they say is true? Even a fool can learn to love.

Långt senare, idag. Mer förvirrad, mer hel. Hur det nu hänger samman..?
Darling, my heart needs some repair, yeah - I really need some love and care

(Leather Nun - Even A Fool Can Learn To love)

Inga kommentarer: