lördag, juli 07, 2007

Lie down, fall in, pass out

Klockan är 04.30. Trevlig bra kväll och natt avslutad. Ligger i sängen och lyssnar på Kashmir.
I miss you so much boy...
...I'd better tie together these ropes again...
...Rocket brothers crack and burst.


Försöker känna efter vad jag känner.
Lie down
fall in
pass out
while I'm wide awake
with the lights out...

...Back and forth as it always has been
and ever will be


Jag behöver bra filmer, jag älskar bra filmer. Åååh vad bra dom var! Hotell Rwanda och Mystic River blev kvällens skörd. Hemskheter som berör. Och man älskar ju att känna, så är det.

Innan dess en himla massa god mat, very nicey mates!! Ja, jag älskar verkligen er. Lugn och lycka i själen av att hänga i lägenheten med Helena, Alex och Calle.

Morgonfåglarna har kvittrat länge nu, morgonljuset tränger lätt genom persiennerna. Det är redan imorgon, jag borde sova lite. Skulle vilja hinna med att besöka mamma och pappa under min lördag. Ta med gardiner och ett par jeans att sy och laga. Måste hinna läsa om hur jag ska tejpa mammas hälsporre. Behöver hinna köpa linsvätska. Vill hinna dricka en kopp sprit. Helst hinna allt innan det är läggdags inför jobb på söndag morgon. Önskar hinna sova en massa sköna timmar och drömma vackra kloka bra drömmar också. Jag hinner nog.

Nightynight.

Inga kommentarer: