tisdag, januari 29, 2008

Flams & trams

Föreläsare, professor/överläkare i psykiatri, eller vad hon nu var:
- Idag kommer jag prata om psykiatri. Mina specialintresseområden har framförallt varit depression
(*ler engagerat och glatt med hela ansiktet*) och självmord. Men självmord tar vi på slutet av lektionen!

Inte en jävel som reagerar, medan jag inte kan låta bli att åtminstone le för mig själv. Kanske tur att det var så tidigt på morgonen, och att inte Ia satt bredvid mig. Det hade garanterat slutat med att det varit omöjligt att hålla tillbaka en bubblande fnissattack. Som å andra sidan kom senare på eftermiddagen istället i samband med BK-lärare Piff och BK-lärare Puffs söta rollspel med efterföljande Keno-lotteri. Jag har nog sagt det innan, men det där tysta samförståndet, blickar, skratt, det är bra grejer det! Och jag vet att jag också hade skrattat åt öldrickande busschaufförer i skitiga gatukorsningar i okända välbekanta städer i Brasilien, önskar SÅ att jag var där, eller du här. Två veckor nu, keep going strong!

Inga kommentarer: