måndag, december 18, 2006

A Day In The Life







Vilken bra dag! Måndag!
Min mössa bara fortsätter att sprida glädje och värme. Inte undra på att jag känner mig alldeles lycklig nu, efter den över öronen och på huvudet hela dagen! Trots måndag liksom. Märkligt nästan.

Det började sagolikt vackert med solen genom dimman över åkrarna från skånetrafikens nya gummidoftande bussar på E22:an mellan Malmö och Lund. Åter i bästa staden bjöd syster på lunch. Lägenhetsvisningen på Vendelfridsgatan fick mig bara att inse än mer hur bra jag trivs i den jag redan har. Inte ens längtan efter Bob kunde uppväga det. Mr T uppstod från dom döda, Element har äckligt kaffe och jag vann ett schackparti. När jag tittade ut genom caféfönstret såg jag att solen gick ner alldeles för tidigt och att det hängde en cykel i ett träd.

På Clas Ohlsson köpte jag en cykellampa. Emma och Josefin sällskapade med mat på Tamnack. Alex kom och gick. Hos Rickard fick jag träning på balansplattan och pluggat en hel del. På väg över möllevångstorget fick min mobil sitt dödsryck och sa till mig att smita inom Volym, Alex, en releasefest. Kaffe, jordnötter och finfin musik. "Susa" - vackra visor på svenska och engelska. Snyggt med sån känsla i både sång, xylofon, marimba, kontrabas och saxofon.

Och munspelen såklart!

Inga kommentarer: