torsdag, december 07, 2006

Jag börjar här


Allt är bara för mycket och alldeles lagom. Som det ska vara, antar jag. Jo det tycker jag.
För hur ont det än gör, så funkar klyschan. Den är dålig, låter tråkig, men stämmer. Allt som inte dödar stärker. Kanske till och med det. Vissa saker dör, om man kan kalla det död. Försvinner iallafall.

Jag talar i gåtor, måste sluta med det.
Konkret då. Jag börjar här.
Ikväll. Eller idag. Eller senaste veckan, senaste livet.

Nej, det får bli här och nu.
Jag har haft en bra dag. Jag vaknade sent utan att det för den delen var alldeles för sent. Jag hade svårt att hitta en bra kalenderwidget. Jag måste få struktur på mitt liv. Lite lagom. Jag var bra på att ta tag i mina studier. Jag hade helt underbara timmar hos Helena där jag fick saker gjorda och själen lycklig. Jag vågade inte cykla till Möllan eftersom min cykel saknar ljus. Jag fick ta bussen. Jag skulle vilja filma situationen utanför Maskot med Emma, Alex och Josefins medverkan, repliker och reaktioner när vi sammanstrålade. Och scenen innan med Max i fönstret. Jag åt plankstek på Maskot med Emma, Josefin och Alex. Jag frös utanför Ica. Ahlgrens bilar har blivit jul-slädar och blir sega och hårda när dom blir kalla. Jag såg the Proposition med Josefin, David och Emma hos Emma. Jag har skaffat en blogg.

Inga kommentarer: