lördag, december 30, 2006

That Song!

Ute igen. Utvilad och redo att möta världen. Förundrades över alla ansikten igår när jag gick på stan. På samma sätt som jag såg den lilla vita bollen på ett helt nytt sätt kvällen innan, så såg jag ansiktena som något högst fascinerande. Betraktade människor nyfiket, som om det var något nytt för mig, det här med att vara människa.

Glad blev jag också av alla trevliga människorna på Rickards nyårsmiddag på vietnamesiska restaurangen. Glad av Emils kommentar om mansgrisen på Brogatan. Glad av champagne och nedräkning till tolvslaget på vårt eget för-nyårsfirande. Glad av livsfarliga lekar på isbanan på lilla torg mitt i natten.






Ny dag, fredag. Vaknade,
lyssnade på Rocket Brothers.
Åkt runt i en bil med Per, burit bord. Han duschade, jag
lyssnade på Rocket Brothers.
Molle anlände. Pizza med dom alla. Upp till Alex.
Lyssnade på Rocket Brothers.
Såg "Fåglarna", äntligen!! Kanske inte jättebra då, men rolig ändå. Kanske svartvita originalet vore ännu snyggare. Och rödvin. Låg på ryggen på golvet efter filmen,
lyssnade på Rocket Brothers.
Hade kunnat vara bara där, ligga så resten av året, och kanske hela nästa. Gick iväg till Retro ändå. Någon öl där med Emma & Josefin, Malin & Jenny och den där röda korset-killen vem det nu var. Snurrade hemåt. Hemma,
lyssnade på Rocket Brothers.

Inga kommentarer: