söndag, december 17, 2006

Somethings

"It's a wonderful life
If you can find it"

Vad taxichauffören sa vill jag nog inte veta. Men man undrar ändå. I vilket fall så måste jag börja cykla. Innan dess köpa en lampa.

Saker sluts som cirklar nuförtiden. Alldeles av sig själv avslutas det gamla året. Saker händer och cirklar sluts, överallt, hela tiden tycks det.

Jag fick verkligen stanna upp. Rent fysiskt. För att undra, och / eller bekräfta att / om jag någonsin varit helare. Kanske inte.
TACK Rickard, Helena, Krister. Jag trodde att jag skulle klippa mig. Det vore bra. Men mössan var vad som var bra. Mer än bra. Haha, mössan.. Den var bra, snyggast där ikväll. Och jag kunde stå för, argumentera för att jag mådde bra av att höra det. Vem det än var som sa det. Och jag syns. Tack för den!

Det finns stjärnor i Malmö med. Karlavagnen. Varför ser jag alltid den? Jag kan verkligen ingenting om stjärnor. Ändå betyder dom så mycket. Är det kallt ikväll? Mina elefanter.. Förmodligen så. Konstigt.

Saknar jag nu? Eller undrar mest? Jävla människor.
Vad gör du och varför? Det kanske gäller alla. Men jag förstår verkligen inte. Det kanske gäller alltid.
Musiken gäller alltid.
Jag vill aldrig vara någonting annat än det här.
Jag vill bara komma härifrån.
Ytligt. Jag.
JAG ska aldrig göra avkall på mig själv. Jag ska vara det här. Aldrig mer. Men jag ska vara jag.
Oj vad jag är berusad kanske. Men ord kommer fram. Så det är bra. Tänker nog aldrig vara utan det.
Jag borde skaffa mig ett anteckningsblock. Eller vara full oftare. Det går nog inte. Anteckningsblock is the shit.
SATURDAY NIGHT
Den är så bra.. Åh Krister, bra att du kom! Inte bara du, men den stunden i soffan där, den. Många fler. Alla: - TACK för en skitbra födelsedagsfest!!!
More to come...

Inga kommentarer: