måndag, december 25, 2006

Juldagen



Så var julen över. Bra julafton. Eller som vanligt. Men är det någon gång det väl ska vara precis som vanligt så är det ju då.
Allt känns igen, bara tiden förändras. Ett år sen sist. Jag är nu på en bättre plats, en ganska bra plats faktiskt.

Drömde om J inatt. Han kom fram, satte sig bredvid mig på golvet. Jag satt lutad och han höll om mig. Den värmen. Det var så fint, så skönt.
Han saknas inte i mitt liv nu. Men jag saknar, ändå, på nåt sätt. Saknar men saknas inte.

Mitt hem har under dagen förvandlats från ett råtthål till en perfekt utgångspunkt för allt som jag vill göra men av en eller annan anledning inte gjort. Filmer i soffan, laga mat, läsa, läsa, skriva, läsa, skriva, skriva, musik, musik, musik, musik, munspel, gitarr, garageband, keyboard, foto, schack, snack, pingisrack. Och allt annat. Tänk vad bra, och så svårt var det ju inte. Vaknade 14.30. Fixade allt på någon timme. Middag och öl på Road 66 med Emma senare på kvällen. Nu här. Här och nu!

Inga kommentarer: