tisdag, december 26, 2006

The lock was the key



A Love Song for Bobby Long var precis vad jag behövde nu! Såå vacker, fin, bra.
Fler såna filmer. Fler filmer. Jag undrar när jag senast såg film själv. Kanske lika länge som jag tänkt att jag borde skrapa bort stearinet på badrumsgolvet. Eller som jag mått dåligt av att det står en massa gammal mat i kylskåpet. Lika längesen som det var jag kände mig så här utvilad. Nu är jag här ändå, gjort allt det där ändå. Nog ganska hel, och ikapp mig själv. Jag äger tid, som jag har tid att leva i och känna av, göra vad jag vill med, som inte bara rusar förbi.

Imorgon blir det mellandagsvirr på stan. Byta S-videokablar på Kjell&Co, gå till Apple store och fråga om tv-sladd. Vad var det mer..? Badmintonrack kanske! Längtar till bokrean. Jävla konsumentsamhälle, och jag deltar glatt..

Borde väl sova kanske. Eller varför då.
Läsa Auster snarare!

Inga kommentarer: