torsdag, januari 18, 2007

Kylskåpspoesi!

På kylkåpet... Ska bort, blandas, bli nya meningar... Men mycket av 1,5 år finns här... Och det är inget jag vill ska bort, ingeting. Vill ha allt, alla stunder, alla upplevelser, allt som hände, allt som händer... ska hända, ser fram emot det!

du läser vita magnetord på ett kylskåp


smaklig pris


suckade lätt att ingen sköter poesin

för mig älskar du idioter och jag dig


vaknar död utanför en fluffig himmel vid kall stad i svart värld när starkt ljus aldrig är

modig själ måste kunna säga förlåt utan ångest

ska fundera över fattig ful pojke
fråga vad han har för säng


kaffe gör måndag morgon mäktig

gammal mjölk till mjuk sur mat har unik doft i min mun

ganska hög fast lagom trevlig

hellre är jag en märklig tystnad
och njuter hemlig dröm
som bär
skugga
med en vilja att ge nära vacker eld

söker speciell kyss


förvånad glömsk ung flicka grubblar

orden är ett rum av liv

kostar miljon att köpa skräp

viktig illusion vilar av vemod


genom brus hörs mer regn än vatten


hinna vara seg lat fri


utmärkt festhöst


han är fin men inte verklig eller?


mellan hopp och ibland kärlek möter man en galen sanning om svar


längtar efter het hand mot min lust


från trött till lycklig

nej här ska bli vinter


länge samlar de kunskap och lär i evighet


delikat föda dallra som häcksvett

naken tänker ha gröt sex


viskning
kul sommar
ljuv bomull


kvinna vågar röra het man


två barn med tre ben


första äventyret slut


varför är vi rätt

om jag tvekar och gråter

vill förstå en enda känsla

tack!

typ så

Inga kommentarer: