onsdag, januari 17, 2007

Things said to consider

Paul Auster i "Brooklyn Follies":
Att be om förlåtelse är komplicerat, en känslig balansakt mellan hårdnackad stolthet och tårdrypande ånger, och om man inte verkligen förmår blotta sig för den man ber om förlåtelse klingar vartenda ord ihåligt och falskt.

Bra sagt. Och jag måste läsa mer, oftare. Älskar det ju.


Jonathan Caouette i "Tarnation":

Your greatest creation is the life you lead.

Den där filmen alltså, älskar den. Såg den igen förra veckan. Mår så bra av att se den. På samma gång plågad av mörker som lycklig av liv.




Cyberängel i webläsarfönstret:

Too late

You are a very bad girl

Tyckte det var rätt kul. WHAT liksom? Bara stod där, när jag skulle surfa in på en helt normal vanlig sida. Pytteliten svart typ handskriven text på i övrigt helt vit bakgrund. Log för mig själv, kanske lite träffad...


Neil Young i "Hey hey, my my":

It's Better To Burn Out Than To Fade Away
I'm on fire! Och det känns bra. Man kan bli lite sliten av det, såklart, the fire. Men det är varmt, och vackert. Mellanting, halvheter, kompromisser? Nej, jag tror inte det faktiskt.
Samma låt:

Out Of The Blue

Into The Black

The Blue är postens uniformer, ljuset på morgonen, trötta ögon
The Black är texten jag skriver, mörkret på natten, stora pupiller

Out Of This

Into That
Now

Inga kommentarer: