söndag, januari 07, 2007

Pie in the sky syndrome

Idag:
Skönt att Helena är hemma igen. Helt underbart. Jag behöver dig. Lilla sjukgymnaststudenten Lisa är helt beroende av dig. Lilla människan Lisa blir så glad dig.

Vaknade, för sent, men på rätt ställe iallafall. Där jag kan lyssna på musik och låta hjärtat och själen brinna, dansa och leva.

Att plugga gjorde mig också väldigt levande. Omåttligt nöjd med mig själv efteråt. Trevligt med Tant som vanligt såklart! Sen kom Samuel och Heidi med thaimat och lilla lilla Emilia. 3 månader och så mycket människa. Blev bara alldeles varm och lugn av att känna hennes lilla liv i mitt knä.

Igår:
Kul och trevligt att bjuda Rickard, Davis, Josie och Syster Ys på middag igår. Hyfsat stolt över att det blev så uppskattat.

Innan helgen:
Jobbet. Trött trött återigen trött. Samma människor, samma rutiner. Tjusningen som ändå finns i det där jobbet. Gula postbilen. Friheten ute. Musik, there is always music in the air. Trädgårdarna, staketen och någonstans en brevlåda. Solen, villaägarna och Metro Hus&Hem.

Framöver:
Ta tag. I saker och ting. Få gjort. Allt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra att du gillar Nobody Cept You.

lyssnade du på originalet också? skickade den samma dag som jag skickade 16HP versionen.

tycker nog 16HP versionen är bättre, men Bob versionen har sin charm.